7 Aralık 2010 Salı
FERRARİ ENZO
Enzo Ferrari, Ferrari’nin 10 yılda bir çıkardığı F serisi (Ferrari F40,F50 gibi) prestij modellerinden olmasa da, F40 ve F50′nin hemen hemen tüm karakteristik özelliklerini taşıyor.
Ferrari F50 gibi, Enzo Ferrari’de 12 silindirli, atmosferik motorlu, radyo da dahil olmak üzere tüm konfordan yoksun, karbon fiber, Kevlar gibi pahalı ve sofistike malzemeler kullanılarak üretilmiş özel bir Ferrari modeli.
2002-2004 arasında sadece 399 adet üretilen Enzo Ferrari, tam anlamıyla bir Formula 1 aracının yol versiyonu diyebiliriz (gerçi bu konuda en ileri giden aracın Caparo T1 olduğunu unutmamak gerekiyor!) Daha önce bahsettiğim Ferrari F50‘de kullanılmayan sıralı otomatik şanzıman ve karbon-seramik fren diskleri, bu modelde mevcut. Kilo ise F50 ile hemen hemen aynı; 1365 kg. Bu ağırlığın, günümüz standardındaki Koenigsegg gibi araçlarla kıyaslandığında yüksek olduğunu söylemek gerek.
Araçta, Formula 1′de izin verilmeyen bazı teknolojilerin kullanıldığı da gözden kaçmıyor; bunlardan biri, elektronik kontrollü spoiler. Enzo Ferrari, saatte 300 km hızı geçtikten sonra, aktif spoiler kontrolü sayesinde downforce’un daima 775 kg olarak kalması sağlanıyor. Bu, arka spoiler’ın açı ve yüksekliği elektronik olarak değiştirilerek sağlanıyor.
F50′de kullanılan motora oldukça benzese de, F140 kodlu motor yepyeni bir tasarım. 60 derecelik V12, eski motorun aksine 6 litre hacminde ve bu sefer 60 yerine 48 sübaplı. Kuru karter yağlama, F40 ve F50′de olduğu gibi, Enzo Ferrari bloğunda da kullanılmış. Redline da, bir önceki motordaki gibi 8200 devir; ancak bu blok, 513 yerine 7800 devirde 651 hp güç ve 5500 devirde 657 Nm tork üretiyor. Motorun elektronik kontrol sistemi ise, Bosch ME7. Bosch’un bu serisi, günümüzde standart araçlarda bile kullanılıyor.
Ferrari Enzo’daki sıralı şanzıman 6 kademeli. Aynı Formula 1 araçlarının direksiyonlarında olduğu gibi, kumanda kolları direksiyon arkasında ve direksiyonun üstünde de, sonraki vites değişim noktasını gösteren LED’ler bulunuyor. 150 ms’de vites değiştirmesine rağmen, vites geçişlerindeki sertlik, kullanıcılar tarafından şikayet konusu olmuş.
ESRA PEHLİVAN
2009015708022
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder